Slappardagar på Union Island

2014-02-13 av Sofie i Karibien 2013-2014 Inga kommentarer

Som vi skrivit på vår Facebook-sida så hade vi fantastiska vindar igår från Carriacou till Union Island. Vi ankrade utanför marinan och fick skäll av en mooring-kille som tyckte att vi låg för nära hans boj. Vi har ju rätten på vår sida men för fridens skull så tog vi in några meter på vår ankarkätting.
Mari flyger hem idag och om ca en vecka kommer Martin och Elis och mönstrar på. Vi började Union-rundan med att klarera in, tog en rum punch på Anchorage, åt en lite sen lunch på båten och sen åkte vi dingen till Happy Island (en ö gjord på snäckor). Det var en ganska skumpig färd, och trots att alla klagade på Fredrik som körde så kunde vi nog inte gjort det bättre själva. Lite blötare än innan hoppade vi iland och beställde in en Painkiller. Vi pratade lite med en norska som skulle upp mot Mayreau, innan vi skjutsade tillbaka oss själva och norskan. Middagen åt vi på stamhaket Big Citi och därefter var det tänkt att vi skulle duscha, men kl 22 var vi så trötta att det glömdes bort 🙂

Idag är en ny dag och Jakob, Fredrik, Rickard och Cissi har gått iväg till andra sidan ön för att utforska det övergivna hotellet, som enligt Jakob (som var här för några veckor sedan) inte är övergivet längre. Förra året kostade det runt 5 miljoner SEK att köpa så det var nästan som att jag och Jakob kände oss lite sugna…

Annars tänkte vi väl inte göra så mycket idag. Vi körde ju två jobbardagar på Carriacou då vi musade fallen, splitsade genuafallet, spände fast reservbatteriet, torkade ur kölsvinet, tankade dingen och massa mer. Vi lämnade också in tvätt men kläderna verkade inte vara så tvättade när de kom tillbaka… Billigt var det iallafall.

Imorrn är planen att segla till Bequia och sedan till St Lucia där Cissi ska mönstra av om några dagar. Från St Lucia är det bara några timmar till Martinique (den franska ön med fantastiskt matutbud) så vi tar nog en sväng upp dit också. Det är kändistätt här, Mick Jagger, Bill Gates, David Bowie och Bryan Adams har hus här för att nämna några. Det var också bland dessa öar som Pirates of the Caribbean spelades in.